Fa setmanes, mesos… anys que hi ha una gran rivalitat i competència entre les principals ràdios espanyoles, sobretot entre la Cadena Ser i la Cadena COPE.
Després de certes desavinences amb els directius de la cadena, Paco González va abandonar la cadena radiofònica (motius que no s’han fet públics). Arran d’això, Telecinco va aprofitar per contractar el famós periodista per que els ajudés a retransmetre el Mundial de Sud-àfrica. Fins aquí tot normal. Finalitzada la competició i sense una feina definida, la cadena episcopal va presentar una suculosa oferta al comentarista esportiu. Ja n’havia fet una l’any passat, però va ser refusada.
Paco González, periodista que em mereix el màxim dels respectes, va acceptar la oferta, acceptant més el projecte laboral que no pas la ideologia de la cadena. Seguint les demandes del periodista i amb un cert afany d’incidir en la ferida de la cadena rival, la COPE no s’ho va pensar i va decidir realitzar diverses ofertes a varis professionals que conformaven l’equip tècnic de Paco González per tal de que l’acompanyessin en la seva nova aventura professional. En alguns casos, la oferta els quadruplicava els sous.
La SER, per la seva part, va donar llibertat als seus treballadors, dient-los que ells no els podien igualar tals ofertes, però que qui es quedés tindria més pes. Unes 20 persones de diverses ràdios (majoritàriament de la SER) van fitxar per la COPE.
El passat 26 de novembre va sortir a la llum que la SER havia denunciat a la COPE per plagi de programes. Res estrany veient que Paco González, Pepe Domingo Castaño, Juan Antonio Alcalá, Joseba Larrañaga, Jorge Hevia, Pedro Martín o Jorge Armenteros entre d’altres, han deixat el vaixell de la SER per seguir a l’ex-director de Carrusel Deportivo.
Entre les seves queixes, la SER diu que la COPE ha copiat diversos formats, pel que els ha presentat una demanda exigint indemnitzacions. Entre els elements que diuen han estat plagiats, es troben “La ronda informativa”, “el partido de la jornada”, “la jugada con sabor” o l’ús del tant característic so morse com a música pels gols.
La SER, crec que de manera totalment lícita, exposa que està defensant un producte que ells havien creat al llarg de 50 anys amb el treball i dedicació de centenars de persones, i creuen que no pot venir una cadena i plagiar-los descaradament els seus treballs. Molts altres programes esportius tenen estils propis, fins i tot els de la mateixa cadena COPE fins l’any passat, però la comparació amb aquest any hi ha canvis massa clars.
La pregunta és clara doncs, perquè s’empenyen els de la COPE, interessos econòmics i ideològics a part, en intentar fer mal a la competència a base de plagis i talonari? És que no ho saben fer i per això han de pagar? Fent una comparació amb Barça i Madrid, uns tiren de cantera i els altres de cartera. L'emissora líder però, segueix sent la Cadena Ser amb Carrusel Deportivo i El Larguero.
Jo, com a mínim, seguiré fidel als meus principis i tot i tenir gran afecte i apreci a certs professionals, seguiré escoltant els gols del Carrusel Deportivo original, i no cap còpia.
Jo, com a mínim, seguiré fidel als meus principis i tot i tenir gran afecte i apreci a certs professionals, seguiré escoltant els gols del Carrusel Deportivo original, i no cap còpia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario