martes, 6 de septiembre de 2011

Barça, Madrid? Neymar anirà on paguin més per ell!



Em sorprèn com la premsa li dóna tant ressò a les declaracions del President del Santos o a la publicació d'un diari brasiler sobre el tema Neymar. Mentre el Santos busca patrocinadors que ajudin a millorar el salari a la perla brasilera, el seu president, Luis Álvaro de Oliveira, juga a marejar la perdiu amb els dos grans d'Espanya, que sembla que estan competint per endur-se'l. Tanmateix, va dient que vol que segueixi molts anys al club. A Neymar, estic segur que tant li fa marxar a Barça, Madrid o Chelsea, mentre sigui un equip important on vagi, un equip on pugui explotar més el seu talent, i on cobri una xifra no menyspreable.

Em fa gràcia veure com un diari brasiler (Estadao) afirma que el Barça podria tenir fitxat al jugador per uns 60 milions d'euros. Primer, perquè la clàusula de rescissió és sensiblement menor, de 45 milions. Segon, perquè no s'entendria que, en aquests temps en que es pregona des del club que no tenen una economia capacitada com per llençar la casa per la teulada, es pugui afrontar un pagament de tants milions. No em cola. Si hi ha 60 kilos (i ni que en fossin 45) per Neymar, n'hi ha per pagar a les seccions i no haver de vendre a Chygrynskyi (el motiu oficial de la seva venda és que el Barça necessitava diners), ni haver de fer les fotocopies en blanc i negre, entre d'altres despeses.

De la mateixa manera, tampoc em quadra massa que Guardiola tingui com a objectiu prioritari un futbolista que ara mateix (ni a curt termini veient el que ve de la cantera) no necessita. Ja pot ser molt bo, però no em sembla el perfil de jugador que agrada al de Sampedor. Tots aquests rumors em semblen producte de la subhasta creada per Oliveira per encarir el preu del jugador. Ell fa el seu paper, promocionant al jove talent i pregonant que el jugador estaria interessat en anar aquí o allà. I mentre es frega les mans esperant una oferta escandalosa, el jugador va pujant la seva cotització. Sap que Chelsea, Manchesters o algun altre equip encara està a temps per oferir grans dinerades per ell, i ho vol aprofitar. Com acabarà la història? Jo crec que acabarà al Madrid, al preu que sigui, per ordre de Florentino, i acabarà sent un jugador com Robinho: molta filigrana, molta 'xauxa', però poca 'xixa' i pocs títols. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario